Pytania i odpowiedzi

Wnioskowanie o pożyczkę
Jakie warunki muszę spełnić, żeby otrzymać pożyczkę?
Aby otrzymać pożyczkę musisz być obywatelem RP, być w wieku powyżej 21 roku życia oraz wypełnić wniosek na stronie www.supergrosz.pl .
Jakie dokumenty muszę przygotować, żeby wnioskować o pożyczkę
Aby wnioskować o pożyczkę potrzebujesz jedynie dowodu osobistego, konta bankowego i telefonu komórkowego.
Czy muszę przedstawić potwierdzenie dochodów od pracodawcy?
Nie potrzebujemy potwierdzenia dochodów od Twojego pracodawcy. Aby otrzymać pożyczkę wystarczy wypełnić wniosek na stronie www.supergrosz.pl .
Jaką maksymalną kwotę pożyczki mogę otrzymać?
Pożyczka ratalna dla pierwszych Klientów jest już od 1000 zł do 10 000 zł. Dla stałych klientów nawet do 15 000 zł.
Kiedy i jak dowiem się, że pożyczka została mi przyznana?
Po przyznaniu pożyczki otrzymasz informację smsem oraz na adres email.
W jaki sposób będę weryfikowany przed otrzymaniem pożyczki?

Będziesz weryfikowany w Biurze Informacji Gospodarczej i Biurze Informacji Kredytowej.

Będziemy także potwierdzać Twoją tożsamość, w tym celu udostępniamy do wyboru aż 3 metody

1. Poprzez system Konto X - potwierdzenie tożsamości za pomocą danych udostępnianych podczas logowania się do platformy online swojego konta bankowego – metoda wykorzystująca zaawansowane narzędzie szyfrujące SSL, metoda jest najszybszą z dostępnych, która umożliwia otrzymanie decyzji natychmiast po pozytywnej weryfikacji wniosku.

2. Poprzez przelew 1zł - tradycyjna weryfikacja poprzez przelew 1 zł z własnego konta - dobrze znany klientom i popularny „przelew groszowy”.

3. Poprzez Giro – wybierając ta metodę nie musisz posiadać konta bankowego. Po pozytywnym rozpatrzeniu wniosku i przyznaniu pożyczki zostanie wysłana wiadomość sms z kodem. Weryfikacja danych polega na okazaniu dowodu osobistego oraz smsa z kodem w urzędzie pocztowym w momencie odbioru gotówki.

W jakim czasie otrzymam pieniądze?

Jeśli wybrałeś weryfikację poprzez Konto X lub przelew 1zł pieniądze otrzymasz natychmiast po pozytywnym rozpatrzeniu wniosku o pożyczkę.

Wybierając weryfikację poprzez GIRO (gdzie niewymagane jest posiadanie konta bankowego) po pozytywnym rozpatrzeniu wniosku i przyznaniu pożyczki zostanie wysłana wiadomość sms z kodem. Następnie należy się udać do najbliższego urzędu Poczty Polskiej z dowodem osobistym oraz kodem otrzymanym w wiadomości sms aby odebrać pieniądze.

Dlaczego nie otrzymałem pożyczki o którą wnioskowałem?
Pożyczka może nie zostać przyznana w momencie, gdy wnioskodawca nie spełniała wymaganych kryteriów wieków i obywatelstwa, jest wpisany do rejestru dłużników, ma niespłaconą pożyczkę, albo składany wniosek zawiera błędy.
Czy mogę wnioskować o kolejną pożyczkę, jeśli nie spłaciłem jeszcze poprzedniej?
Nie, w jednym czasie można mieć tylko jedną aktywną pożyczkę.
Czy muszę podpisać umowę?
Dla wygody naszych klientów wprowadziliśmy możliwość udzielenia pełnomocnictwa SuperGrosz do podpisania umowy w imieniu klienta bez konieczności podpisywania umowy i odsyłania jej do nas.
Czy weryfikacja mojego konta jest bezpieczna?

Nie musisz się niczego obawiać. Metody weryfikacji tożsamości z wykorzystaniem konta bankowego są w pełni bezpieczne. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom naszych Klientów udostępniamy do wyboru aż 3 metody weryfikacji, w tym jedną, która nie wymaga posiadania konta bankowego – GIRO.

1. Weryfikacja poprzez system Konto X - potwierdzenie tożsamości za pomocą danych udostępnianych podczas logowania się do platformy online swojego konta bankowego – metoda wykorzystująca zaawansowane narzędzie szyfrujące SSL, metoda jest najszybszą z dostępnych, która umożliwia otrzymanie decyzji natychmiast po pozytywnej weryfikacji wniosku.

2. Weryfikacja poprzez przelew 1zł - tradycyjna weryfikacja poprzez przelew 1 zł z własnego konta - dobrze znany klientom i popularny „przelew groszowy”

3. Weryfikacja poprzez Giro – wybierając ta metodę nie musisz posiadać konta bankowego. Po pozytywnym rozpatrzeniu wniosku i przyznaniu pożyczki zostanie wysłana wiadomość sms z kodem. Weryfikacja danych polega na okazaniu dowodu osobistego oraz smsa z kodem w urzędzie pocztowym w momencie odbioru gotówki.

Dlaczego we wniosku muszę podać swój numer telefonu?

Numer telefonu jest dla nas ważny, jako jeden z elementów procesów weryfikacji. Może okazać się niezbędny w razie potrzeby szybkiego kontaktu.

W przypadku wyboru wypłaty pieniędzy poprzez czek GIRO, gdzie nie wymagane jest posiadanie konta bankowego, a pieniądze odbierasz w urzędzie pocztowym, numer telefonu jest niezbędny, ponieważ wysyłany jest na niego kod umożliwiający odbiór gotówki.

Czy mogę wnioskować o pożyczkę nie mając konta bankowego?

Oczywiście. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom naszych Klientów udostępniamy do wyboru wypłatę pieniędzy czekiem GIRO. Wybierając tą metodę nie musisz posiadać konta bankowego. Po pozytywnym rozpatrzeniu wniosku i przyznaniu pożyczki zostanie wysłana wiadomość sms z kodem. Następnie musisz udać się do najbliższego urzędu pocztowego i po okazaniu dowodu osobistego oraz smsa z kodem odbierasz gotówkę. Pieniądze będą czekać do odbioru w ciągu 10 dni kalendarzowych.

Czy mogę skorzystać z konta bankowego innej osoby?
Nie, musisz skorzystać z konta które należy do Ciebie.
Dlaczego moje dane są przechowywane?
Dane przechowywane są tylko i wyłącznie na potrzeby udzielenia pożyczki.
Czy mogę aplikować o pożyczkę, gdy mój wcześniejszy wniosek został odrzucony?
Tak, możesz aplikować o kolejną pożyczkę po upływie 30 dni.
Czy jest możliwość wcześniejszej spłaty pożyczki?

Oczywiście. W przypadku wcześniejszej spłaty kwota jest pomniejszona o koszty (odsetki i część prowizji), które musiałbyś ponieść w przypadku spłat zgodnie z harmonogramem.

Spłata pożyczki
W jaki sposób mogę spłacić moją pożyczkę?
Spłaty pożyczki powinieneś dokonać poprzez zalogowanie się do Strefy Klienta i wybranie przycisku Spłać dostępnego w zakładce „Twoje pożyczki”.
Na jakie konto muszę spłacić pożyczkę?
Spłaty pożyczki możesz dokonać za pośrednictwem systemu do szybkiej spłaty lub wykonując przelew na nasze konto. Wszystkie informacje dotyczące spłaty pożyczki znajdziesz w Strefie Klienta.
Co powinienem zrobić, jeżeli nie mogę spłacić pożyczki w wyznaczonym terminie?
Jeżeli nie możesz spłacić pożyczki w terminie skontaktuj się z naszą infolinią pod nr 22 102 15 00 w godzinach pracy w dni robocze 8 – 20 oraz w soboty 9 – 17. Nasi konsultanci pomogą Ci w znalezieniu optymalnego rozwiązania.
Czy mogę spłacić pożyczkę przed terminem?
Tak, możesz spłacić swoją pożyczkę w dowolnym czasie przed upływem terminu płatności.
Co się stanie, jeżeli nie spłacę pożyczki na czas?
W przypadku, gdy nie spłacisz pożyczki na czas mogą zostać naliczone dodatkowe opłaty za wezwania do zapłaty, odsetki za zwłokę w płatności oraz mogą zostać podjęte działania windykacyjne.
Gdzie mogę sprawdzić aktualny status mojej pożyczki?
Aktualny status pożyczki oraz termin spłaty widoczne są w indywidualnym Strefie Klienta po zalogowaniu do serwisu.
Inne pytania
W jaki sposób mogę skontaktować się z Działem Obsługi?
Możesz skontaktować się z nami za pośrednictwem infolinii nr 22 102 15 00, czatu znajdującego się na stronie głównej serwisu oraz pisząc na adres email: kontakt@supergrosz.pl.
W jakich godzinach pracuje SuperGrosz ?
Pracujemy od poniedziałku do piątku w godzinach 8 - 20 oraz w soboty w godzinach 9 – 17.
Jak mogę zmienić hasło do logowania?
Aby zmienić hasło do logowania wystarczy zalogować się do serwisu za pośrednictwem aktualnego hasła i w zakładce „Twoje dane” należy wybrać zmianę hasła.
Co zrobić, gdy zapomniałem hasła do logowania?
Aby przypomnieć hasło wystarczy w prawym górnym rogu obok logowania do Strefy Klienta wybierz przycisk „Przypomnienie hasła”. Następnie wpisz adres email, na który zostało założone konto. System automatycznie wyśle hasło tymczasowe, które będziesz mógł zmienić po zalogowaniu.
Czy mogę zmienić moje dane osobowe?
Tak, wystarczy przejść do zakładki „Twoje dane” w Strefie Klienta. Niektóre dane wrażliwe będą wymagały weryfikacja poprzez kod wysłany sms’em.
Jak mogę usunąć moje dane osobowe?
Aby usunąć swoje dane osobowe z serwisu należy skontaktować się z Biurem Obsługi Klienta pod nr 22 102 15 00 w godzinach pracy: w dni robocze 8 – 20 oraz w soboty w godzinach 9 – 17.
W jakich godzinach odbywa się księgowanie w bankach obsługiwanych przez BlueMedia?
Godziny pracy poszczególnych banków dostępne są pod linkiem: https://bm.pl/#!/obslugiwane-banki