FAQ - Pytania i odpowiedzi

Wnioskowanie o kartę kredytową

Czym jest wirtualna karta kredytowa?

To nic innego, jak „Wirtualny portfel”, do którego masz dostęp zawsze, kiedy sięgniesz po telefon. Jest to karta, którą możesz podpiąć pod swój cyfrowy portfel (Google Pay, Apple Pay), dzięki takiemu rozwiązaniu możesz wypłacić pieniądze z bankomatu lub zapłacić przy kasie za zakupy.

Do jakiej wysokości może być udzielony limit kredytowy na karcie?

Supergrosz.pl oferuje swoim klientom limity kredytowe w poczet karty kredytowej w wysokości do 30 000 PLN. Wysokość udzielonego limitu kredytowego jest uzależniona od indywidualnej oceny zdolności kredytowej.

W jakim czasie będę mógł skorzystać z przyznanego limitu?

Podczas składania wniosku istnieje możliwość złożenia dyspozycji przelewu do 80% wartości przyznanego limitu na Twój rachunek osobisty. Dzięki temu środki znajdą się na Twoim koncie bankowym i będziesz mógł wykorzystać je na dowolny cel! Pozostałe środki możesz wygodnie wykorzystać za pomocą karty. Czas realizacji przelewu uzależniony jest od sesji księgowań w bankach.

Jak mogę złożyć wniosek o kartę?

Wystarczy, wypełnić wniosek na stronie internetowej www.supergrosz.pl.
Wniosek o wydanie wirtualnej karty kredytowej składasz tylko raz. Po uzyskaniu pozytywnej decyzji kredytowej możesz w wygodny i bezpieczny sposób korzystać ze środków przez cały rok!

Jakie warunki muszę spełnić, żeby złożyć wniosek o kartę?

Aby otrzymać kartę musisz być obywatelem RP, być w wieku pomiędzy 21 a 80 rokiem życia, nie posiadać zaległości w spłatach zobowiązań oraz wypełnić wniosek na stronie www.supergrosz.pl. Decyzja oraz wysokość udzielonego limitu jest uzależniona od indywidualnej oceny zdolności kredytowej.

Jakich dokumentów potrzebuję, żeby złożyć wniosek o kartę?

Aby wnioskować o kartę potrzebujesz jedynie dowodu osobistego, konta bankowego, telefonu komórkowego i adresu e-mail. Przy wyższych kwotach pożyczki poprosimy Cię o udokumentowanie dochodu, chyba że wcześniej zobaczymy go w udostępnionej historii rachunku (w trakcie potwierdzania tożsamości)

Jakie są korzyści z posiadania wirtualnej karty kredytowej?

- stały dostęp do środków w ramach przyznanego limitu, przez 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę! A także dostęp do historii płatności z poziomu Panelu Klienta na stronie internetowej.
- możliwość dokonywania płatności internetowych, wypłat z bankomatów i szybkich płatności zbliżeniowych. Wszystko za pomocą smartfona.
- minimum formalności i opłat, a jeśli nie korzystasz z przyznanego limitu nie ponosisz żadnych dodatkowych kosztów!

Jakie są koszty korzystania z karty?

Koszty za wykorzystanie limitu są minimalne:
  • - od 4% prowizji od wykorzystanego limitu w każdym okresie rozliczeniowym.
  • - od 0 zł za płatności internetowe i zbliżeniowe (Google Pay, Apple Pay) i przelewy z rachunku karty.
  • - od 0 zł za wydanie i obsługę karty.
  • - od 0 zł za aktywację i zastrzeżenie karty.
  • - od 0 zł za wypłatę pieniędzy z bankomatu.
Szczegóły znajdują się w Tabeli Opłat i Prowizji.

Czy korzystanie z wirtualnej karty jest bezpieczne?

Tak. Zarówno Twoje dane osobowe, jak i środki z limitu są całkowicie bezpiecznie przechowywane w systemie MasterCard. PIN do karty możesz zmienić w dowolnym momencie logując się do swojego Panelu Klienta.

Jak mogę aktywować i dezaktywować kartę?

Wirtualna karta kredytowa jest aktywna po jej wydaniu i uruchomieniu limitu kredytowego. To oznacza, że można zacząć z niej korzystać od razu po zawarciu umowy. W przypadku problemów z aktywacją/dezaktywacją karty, możesz skontaktować się z naszą infolinią pod numerem telefonu 22 130 01 11.

Jaki jest termin ważności karty?

Karta jest ważna zgodnie z terminem wskazanym na karcie.
Możesz zrezygnować z jej wznowienia wcześniej, ale jeśli postanowisz nie rezygnować, to jej ważność zostanie automatycznie przedłużona na kolejny okres.

W jaki sposób odbywa się spłata limitu kredytowego na karcie?

Spłata limitu kredytowego odbywa się w bardzo przejrzysty sposób. Po zakończeniu każdego okresu rozliczeniowego otrzymasz na adres e-mail podany podczas składania wniosku, zestawienie transakcji, które zostały zaksięgowane na twojej karcie w danym okresie rozliczeniowym. W podsumowaniu zestawienia znajdziesz pełną kwotę minimalnej kwoty do zapłaty i termin jej spłaty. Wysokość minimalnej kwoty do zapłaty zawsze możesz sprawdzić w swoim Panelu Klienta.
Przyznany limit możesz spłacić w całości lub w części, w dowolnym momencie trwania Umowy, ale nie później niż w ostatnim dniu jej obowiązywania. Możesz również korzystać z niego cały czas i spłacać jedynie minimalną kwotę do zapłaty.
Spłaty możesz dokonać bezpośrednio w swoim Panelu Klienta, lub przelewem tradycyjnym na rachunek bankowy znajdujący się w umowie.
W przypadku nieterminowej spłaty możesz zostać obciążony dodatkowymi kosztami (odsetki karne i koszty windykacyjne).

Jak mogę się skontaktować?

Telefonicznie pod numerem telefonu 22 130 01 11. Biuro Obsługi Klienta Supergrosz.pl pracuje od poniedziałku do piątku w godzinach 9:00-17:00. Dostępny jest również adres e-mail: kontakt@supergrosz.pl. Możesz skontaktować się z nami, a my odpowiemy na wszystkie twoje pytania.

Jak mogę zastrzec kartę?

W razie zgubienia smartfona lub podejrzenia kradzieży Twoich danych osobowych, możesz zastrzec swoją kartę niezwłocznie kontaktując się z naszą infolinią pod numerem telefonu 22 130 01 11, lub z infolinią Dipocket 22 209 25 55. Możesz też wysłać wiadomość na adres e-mail: kontakt@supergrosz.pl. Biuro Obsługi Klienta Supergrosz.pl pracuje od poniedziałku do piątku w godzinach 9:00-17:00.

W jaki sposób mogę odblokować kartę po błędnym wpisaniu PINu?

W tym celu należy się skontaktować z Biurem Obsługi Klienta Supergrosz.pl telefonicznie pod numerem telefonu 22 130 01 11 lub pisząc na adres e-mail: kontakt@supergrosz.pl. Pracujemy od poniedziałku do piątku w godzinach 9:00-17:00.
Wnioskowanie o pożyczkę

Jakie warunki muszę spełnić, żeby otrzymać pożyczkę?

Aby otrzymać pożyczkę musisz być obywatelem RP, być w wieku powyżej 21 roku życia, nie posiadać zaległości w spłacie innych zobowiązań oraz wypełnić wniosek na stronie www.supergrosz.pl.
Decyzja oraz wysokość pożyczki jest uzależniona od indywidualnej oceny zdolności kredytowej.

Jakie dokumenty muszę przygotować, żeby wnioskować o pożyczkę

Aby wnioskować o pożyczkę potrzebujesz jedynie dowodu osobistego, konta bankowego i telefonu komórkowego. Przy wyższych kwotach pożyczki poprosimy Cię o udokumentowanie dochodu, chyba że wcześniej zobaczymy go na koncie (w trakcie potwierdzania tożsamości)

Czy muszę przedstawić potwierdzenie dochodów?

Przy wyższych kwotach pożyczki poprosimy Cię o udokumentowanie dochodu, chyba że wcześniej zobaczymy go w udostępnionej historii rachunku (w trakcie potwierdzania tożsamości)

Jaką maksymalną kwotę pożyczki mogę otrzymać?

Dostępna jest pożyczka ratalna do 30 000 zł.
Decyzja oraz wysokość pożyczki jest uzależniona od indywidualnej oceny zdolności kredytowej.

Kiedy i jak dowiem się, że pożyczka została mi przyznana?

Po przyznaniu pożyczki otrzymasz informację smsem oraz na adres email.

W jaki sposób będę weryfikowany przed otrzymaniem pożyczki?

Będziesz weryfikowany w Biurach Informacji Gospodarczej i Biurze Informacji Kredytowej.

Będziemy także potwierdzać Twoją tożsamość, w tym celu udostępniamy do wyboru 2 metody:

1. Poprzez system Konto X - potwierdzenie tożsamości za pomocą danych udostępnianych podczas logowania się do platformy online swojego konta bankowego – metoda wykorzystująca zaawansowane narzędzie szyfrujące SSL, metoda jest najszybszą z dostępnych, która umożliwia otrzymanie decyzji natychmiast po pozytywnej weryfikacji wniosku.

2. Poprzez przelew 1 PLN z Twojego konta bankowego

W jakim czasie otrzymam pieniądze?

Jeśli wybrałeś weryfikację poprzez Konto X pieniądze otrzymasz natychmiast po pozytywnym rozpatrzeniu wniosku o pożyczkę.

Wybierając weryfikację poprzez GIRO (gdzie niewymagane jest posiadanie konta bankowego) po pozytywnym rozpatrzeniu wniosku i przyznaniu pożyczki zostanie wysłana wiadomość sms z kodem. Następnie należy się udać do najbliższego urzędu Poczty Polskiej z dowodem osobistym oraz kodem otrzymanym w wiadomości sms aby odebrać pieniądze.

Dlaczego nie otrzymałem pożyczki, o którą wnioskowałem?

Pożyczka może nie zostać przyznana w momencie, gdy wnioskodawca nie posiada zdolności kredytowej, nie spełnia wymaganych kryteriów wieku i obywatelstwa, jest wpisany do rejestru dłużników, ma już aktywną niespłaconą pożyczkę w Spółce, albo składany wniosek zawiera błędy.

Czy mogę wnioskować o kolejną pożyczkę, jeśli nie spłaciłem jeszcze poprzedniej?

Tak, jeśli wcześniejsza pożyczka była spłacana terminowo, po upływie 130 dni można aplikować o kolejne finansowanie.

Czy muszę podpisać umowę?

Dla wygody naszych klientów wprowadziliśmy możliwość udzielenia pełnomocnictwa SuperGrosz do podpisania umowy w imieniu klienta bez konieczności podpisywania umowy i odsyłania jej do nas.

Czy weryfikacja mojego konta jest bezpieczna?

Tak. Dane na etapie weryfikacji są przekazywane tylko jednorazowo, co oznacza, że Kontomatik nie daje instytucjom finansowym stałego dostępu do konta bankowego. Informacje o logowaniu nigdy nie są zapamiętywane, a sama komunikacja z aplikacją Kontomatik jest zabezpieczona odpowiednimi certyfikatami oraz szyfrowaniem danych. Taka metoda analizy poprawności danych podanych przez Wnioskodawcę jest zgodna z wymogami UE dotyczącymi ochrony danych osobowych.

Dlaczego we wniosku muszę podać swój numer telefonu?

Numer telefonu jest dla nas ważny, jako jeden z elementów procesów weryfikacji. Może okazać się niezbędny w razie potrzeby szybkiego kontaktu.

W przypadku wyboru wypłaty pieniędzy poprzez czek GIRO, gdzie nie wymagane jest posiadanie konta bankowego, a pieniądze odbierasz w urzędzie pocztowym, numer telefonu jest niezbędny, ponieważ wysyłany jest na niego kod umożliwiający odbiór gotówki.

Czy mogę wnioskować o pożyczkę nie mając konta bankowego?

Oczywiście. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom naszych Klientów udostępniamy do wyboru wypłatę pieniędzy czekiem GIRO. Wybierając tę metodę nie musisz posiadać konta bankowego. Po pozytywnym rozpatrzeniu wniosku i przyznaniu pożyczki zostanie wysłana wiadomość sms z kodem. Następnie musisz udać się do najbliższego urzędu pocztowego i po okazaniu dowodu osobistego oraz smsa z kodem odbierasz gotówkę. Pieniądze będą czekać do odbioru w ciągu 10 dni kalendarzowych.

Czy mogę skorzystać z konta bankowego innej osoby?

Nie, musisz skorzystać z konta, które należy do Ciebie.

Dlaczego moje dane są przechowywane?

Dane przechowywane są tylko i wyłącznie na potrzeby udzielenia pożyczki.

Czy mogę aplikować o pożyczkę, gdy mój wcześniejszy wniosek został odrzucony?

Tak, możesz aplikować o kolejną pożyczkę po upływie 30 dni.

Czy jest możliwość wcześniejszej spłaty pożyczki?

Oczywiście. W przypadku wcześniejszej spłaty kwota jest pomniejszona o koszty (odsetki i część prowizji), które musiałbyś ponieść w przypadku spłat zgodnie z harmonogramem.

Spłata pożyczki

W jaki sposób mogę spłacić moją pożyczkę?

Spłaty pożyczki powinieneś dokonać poprzez zalogowanie się do Strefy Klienta i wybranie przycisku Spłać dostępnego w zakładce „Twoje pożyczki”.

Na jakie konto muszę spłacić pożyczkę?

Spłaty pożyczki możesz dokonać za pośrednictwem systemu do szybkiej spłaty lub wykonując przelew na nasze konto. Wszystkie informacje dotyczące spłaty pożyczki znajdziesz w Strefie Klienta.

Co powinienem zrobić, jeżeli nie mogę spłacić pożyczki w wyznaczonym terminie?

Jeżeli nie możesz spłacić pożyczki w terminie skontaktuj się z naszą infolinią pod nr 22 130 01 11 w godzinach pracy w dni robocze 9:00-17:00 Nasi konsultanci pomogą Ci w znalezieniu optymalnego rozwiązania.

Czy mogę spłacić pożyczkę przed terminem?

Tak, możesz spłacić swoją pożyczkę w dowolnym czasie przed upływem terminu płatności.

Co się stanie, jeżeli nie spłacę pożyczki na czas?

W przypadku, gdy nie spłacisz pożyczki na czas mogą zostać naliczone dodatkowe opłaty za wezwania do zapłaty, odsetki za zwłokę w płatności oraz mogą zostać podjęte działania windykacyjne.

Gdzie mogę sprawdzić aktualny status mojej pożyczki?

Aktualny status pożyczki oraz termin spłaty widoczne są w indywidualnej Strefie Klienta po zalogowaniu do serwisu.
Inne pytania

W jaki sposób mogę skontaktować się z Działem Obsługi?

Możesz skontaktować się z nami za pośrednictwem infolinii nr 22 130 01 11, czatu znajdującego się na stronie głównej serwisu oraz pisząc na adres email: kontakt@supergrosz.pl.

W jakich godzinach pracuje SuperGrosz?

Dział sprzedaży pracuje od poniedziałku do piątku 08:00-20:00, w soboty 09:00-17:00.
Dział weryfikacji pracuje od poniedziałku do piątku 08:00-20:00, w soboty 09:00-17:00.
Biuro Obsługi Klienta pracuje od poniedziałku do piątku 09:00-17:00.

Jak mogę zmienić hasło do logowania?

Aby zmienić hasło do logowania wystarczy zalogować się do serwisu za pośrednictwem aktualnego hasła i w zakładce „Twoje dane” należy wybrać zmianę hasła.

Co zrobić, gdy zapomniałem hasła do logowania?

Aby przypomnieć hasło wystarczy w prawym górnym rogu obok logowania do Strefy Klienta wybrać przycisk „Przypomnienie hasła”. Następnie wpisz adres email, na który zostało założone konto. System automatycznie wyśle hasło tymczasowe, które będziesz mógł zmienić po zalogowaniu.

Czy mogę zmienić moje dane osobowe?

Tak, wystarczy przejść do zakładki „Twoje dane” w Strefie Klienta. Niektóre dane wrażliwe będą wymagały weryfikacji poprzez kod wysłany sms’em.

Jak mogę usunąć moje dane osobowe?

Pisząc do nas na adres e-mail: kontakt@supergrosz.pl prośbę o usunięcie danych osobowych.

W jakich godzinach odbywa się księgowanie w bankach obsługiwanych przez DotPay?

W jakich godzinach odbywa się księgowanie w bankach obsługiwanych przez Autopay (dawniej Blue Media)?

Godziny pracy poszczególnych banków dostępne są pod linkiem: https://bluecash.pl/spbc/out
Komisja Nadzoru Finansowego

Zasady Ładu Korporacyjnego
Stosujemy Zasady Ładu Korporacyjnego przyjete uchwałą Komisji Nadzoru Finansowego.

Certyfikat Etyczny ZPF

Certyfikat Etyczny ZPF
przyznany za zgodność naszych praktyk biznesowych z Zasadami Dobrych Praktyk ZPF

Instytucja pożyczkowa roku 2022

Instytucja pożyczkowa roku 2022

Supergrosz oferuje różne opcje finansowania. Możesz otrzymać zarówno pożyczkę jak i kartę kredytową. Udzielenie finansowania jest uzależnione od pozytywnej oceny zdolności kredytowej wnioskodawcy.

*Warunkiem otrzymania upustu w wysokości maksymalnej możliwej, nawet do 100% prowizji dla pożyczki jest:

- wpłacenie wszystkich rat pożyczki poprzedzających ostatnią ratę w terminie zgodnie z harmonogramem
- brak opóźnienia w zapłacie którejkolwiek z rat o więcej niż 20 dni kalendarzowych

Udzielenie upustu będzie polegało na odpowiednim pomniejszeniu ostatniej raty całkowitej kwoty do zapłaty na zasadach określonych w umowie pożyczki.

W przypadku opóźnienia prowizja zostanie naliczona zgodnie z Cennikiem oraz Umową pożyczki.

Rzeczywista roczna stopa oprocentowania w przypadku spełnienia warunków promocji (RRSO): 36,16% dla całkowitej kwoty pożyczki 4 500 zł, czas obowiązywania umowy 42 miesięcy, spłata w 42 ratach miesięcznych po 177,50 zł każda rata, oprocentowanie zmienne 18.5% rocznie. Całkowity koszt pożyczki 2 955,33 zł, w tym: prowizja 0,00 zł, odsetki 2 955,33 zł. Całkowita kwota do zapłaty 7 455,33 zł (stan na dzień 19.04.2024).

Rzeczywista roczna stopa oprocentowania w przypadku niespełnienia warunków promocji (RRSO): 48,04% dla całkowitej kwoty pożyczki 4 500 zł, czas obowiązywania umowy 42 miesięcy, spłata w 41 ratach miesięcznych po 177,50 zł rata, rata 42. w kwocie 2 199,14 zł, oprocentowanie zmienne 18.5% rocznie. Całkowity koszt pożyczki 4 976,64 zł, w tym: prowizja 2 021,31 zł, odsetki 2 955,33 zł. Całkowita kwota do zapłaty 9 476,64 zł (stan na dzień 19.04.2024).

Warunkiem otrzymania upustu w wysokości maksymalnej możliwej, nawet do 100% dla opłat początkowych za kartę jest:

- regularna spłata przez Klienta zadłużenia w wysokości minimalnej kwoty do zapłaty, wskazanej w zestawieniu operacji
- brak opóźnienia w regulowaniu należności powstałych w Karcie Kredytowej o więcej niż 20 dni

Rzeczywista roczna stopa oprocentowania (RRSO) w przypadku spełnienia warunków korzystania z upustu dotyczącego obniżenia „Opłat związanych z kartą kredytową” wynosi 173% przy założeniu: że całkowita kwota limitu kredytowego wynosi 4 500 zł, całkowita kwota do zapłaty wynosi 8 755,45zł , całkowity koszt kredytu wynosi 4 225,45 zł (w tym suma Opłat związanych z kartą kredytową 0 zł, opłata za obsługę wykorzystanego Limitu kredytowego 3 420,65 zł, odsetki kapitałowe 834,80 zł, zmienne oprocentowanie 20,5 % w skali roku). Umowa zawarta na okres 12 miesięcy.

Przy obliczaniu Całkowitego Kosztu Kredytu, Całkowitej Kwoty do Zapłaty przez konsumenta oraz Rzeczywistej Rocznej Stopy Oprocentowania przyjęto założenia, że:

a. Limit Kredytowy zostaje wykorzystany w całości przez dokonanie jednej transakcji w dniu udostępnienia Klientowi Limitu Kredytowego,
b. data księgowania transakcji na Rachunku Karty Kredytowej jest zgodna z datą jej dokonania,
c. Klient dokonuje Spłat Minimalnych zgodnie z umową, a miesięczna spłata zadłużenia jest równa minimalnej kwocie do zapłaty wskazanej każdorazowo na Zestawieniu Operacji,
d. Kredytodawca przyznał klientowi zwolnienie z długu obejmujące maksymalnie kwotę „Opłat początkowych za Kartę Kredytową”
e. Kredytodawca stosuje niższą stawkę Opłaty za korzystanie z  Limitu Kredytowego,
f. Spłata Minimalna następuje zawsze w terminie płatności (Dniu Spłaty),
g. ostateczna spłata zadłużenia dokonana jest ostatniego dnia okresu obowiązywania Umowy o Kartę Kredytową,
h. Umowa o Limit Kredytowy została zawarta na 12 miesięcy,
i. Stopa procentowa Kredytu i opłaty, których zmian nie można określić w momencie ustalania Rzeczywistej Rocznej Stopy Oprocentowania, nie ulegną zmianie przez cały okres obowiązywania Umowy.

Kredytodawcą i wydawcą karty kredytowej jest Aiqlabs Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Inflanckiej 11/27, 00-189 Warszawa zarejestrowany jest w Krajowym Rejestrze Sądowym prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem 0000551150 NIP: 5252607460 REGON: 360301004 Kapitał zakładowy w wysokości 1.100.000 zł.

Podmiotem uprawnionym, właściwym do rozstrzygania sporu wynikającego z Umowy pomiędzy Pożyczkobiorcą a Pożyczkodawcą jest Rzecznik Finansowy. Kontakt do Rzecznika Finansowego oraz szczegółowe informacje dotyczące postępowania dostępne są na stronie internetowej www.rf.gov.pl. W celu rozstrzygnięcia sporu pomiędzy Pożyczkodawcą a Pożyczkobiorcą istnieje także możliwość skorzystania z platformy internetowej ODR, dostępnej pod adresem:http://ec.europa.eu/odr, która ułatwia pozasądowe rozstrzyganie przez internet sporów między konsumentami i przedsiębiorcami.

Administratorem strony jest Infostom spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krzemionki 7, 20-314 Lublin wpisana do rejestru przedsiębiorców pod numerem KRS 0000433848 (RPK036508). Infostom sp. z o. o. współpracuje jako pośrednik kredytowy z kredytodawcami: Aiqlabs Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie i jest uprawniony do: przedstawiania ofert zawarcia umowy o kredyt konsumencki, przetwarzania danych, przekazywania dokumentów kredytowych, a w niektórych wypadkach do zawierania umów kredytu konsumenckiego, zgodnie z otrzymanym pełnomocnictwem oraz oferowania innych produktów. Stan na dzień 17.02.2021 r.