FAQ - Pytania i odpowiedzi
Czym jest wirtualna karta kredytowa?
Do jakiej wysokości może być udzielony limit kredytowy na karcie?
W jakim czasie będę mógł skorzystać z przyznanego limitu?
Jak mogę złożyć wniosek o kartę?
Wniosek o wydanie wirtualnej karty kredytowej składasz tylko raz. Po uzyskaniu pozytywnej decyzji kredytowej możesz w wygodny i bezpieczny sposób korzystać ze środków przez cały rok!
Jakie warunki muszę spełnić, żeby złożyć wniosek o kartę?
Jakich dokumentów potrzebuję, żeby złożyć wniosek o kartę?
Jakie są korzyści z posiadania wirtualnej karty kredytowej?
- możliwość dokonywania płatności internetowych, wypłat z bankomatów i szybkich płatności zbliżeniowych. Wszystko za pomocą smartfona.
- minimum formalności i opłat, a jeśli nie korzystasz z przyznanego limitu nie ponosisz żadnych dodatkowych kosztów!
Jakie są koszty korzystania z karty?
- - od 4% prowizji od wykorzystanego limitu w każdym okresie rozliczeniowym.
- - od 0 zł za płatności internetowe i zbliżeniowe (Google Pay, Apple Pay) i przelewy z rachunku karty.
- - od 0 zł za wydanie i obsługę karty.
- - od 0 zł za aktywację i zastrzeżenie karty.
- - od 0 zł za wypłatę pieniędzy z bankomatu.
Czy korzystanie z wirtualnej karty jest bezpieczne?
Jak mogę aktywować i dezaktywować kartę?
Jaki jest termin ważności karty?
Możesz zrezygnować z jej wznowienia wcześniej, ale jeśli postanowisz nie rezygnować, to jej ważność zostanie automatycznie przedłużona na kolejny okres.
W jaki sposób odbywa się spłata limitu kredytowego na karcie?
Przyznany limit możesz spłacić w całości lub w części, w dowolnym momencie trwania Umowy, ale nie później niż w ostatnim dniu jej obowiązywania. Możesz również korzystać z niego cały czas i spłacać jedynie minimalną kwotę do zapłaty.
Spłaty możesz dokonać bezpośrednio w swoim Panelu Klienta, lub przelewem tradycyjnym na rachunek bankowy znajdujący się w umowie.
W przypadku nieterminowej spłaty możesz zostać obciążony dodatkowymi kosztami (odsetki karne i koszty windykacyjne).
Jak mogę się skontaktować?
Jak mogę zastrzec kartę?
W jaki sposób mogę odblokować kartę po błędnym wpisaniu PINu?
Jakie warunki muszę spełnić, żeby otrzymać pożyczkę?
Decyzja oraz wysokość pożyczki jest uzależniona od indywidualnej oceny zdolności kredytowej.
Jakie dokumenty muszę przygotować, żeby wnioskować o pożyczkę
Czy muszę przedstawić potwierdzenie dochodów?
Jaką maksymalną kwotę pożyczki mogę otrzymać?
Decyzja oraz wysokość pożyczki jest uzależniona od indywidualnej oceny zdolności kredytowej.
Kiedy i jak dowiem się, że pożyczka została mi przyznana?
W jaki sposób będę weryfikowany przed otrzymaniem pożyczki?
Będziesz weryfikowany w Biurach Informacji Gospodarczej i Biurze Informacji Kredytowej.
Będziemy także potwierdzać Twoją tożsamość, w tym celu udostępniamy do wyboru 2 metody:
1. Poprzez system Konto X - potwierdzenie tożsamości za pomocą danych udostępnianych podczas logowania się do platformy online swojego konta bankowego – metoda wykorzystująca zaawansowane narzędzie szyfrujące SSL, metoda jest najszybszą z dostępnych, która umożliwia otrzymanie decyzji natychmiast po pozytywnej weryfikacji wniosku.
2. Poprzez przelew 1 PLN z Twojego konta bankowego
W jakim czasie otrzymam pieniądze?
Jeśli wybrałeś weryfikację poprzez Konto X pieniądze otrzymasz natychmiast po pozytywnym rozpatrzeniu wniosku o pożyczkę.
Wybierając weryfikację poprzez GIRO (gdzie niewymagane jest posiadanie konta bankowego) po pozytywnym rozpatrzeniu wniosku i przyznaniu pożyczki zostanie wysłana wiadomość sms z kodem. Następnie należy się udać do najbliższego urzędu Poczty Polskiej z dowodem osobistym oraz kodem otrzymanym w wiadomości sms aby odebrać pieniądze.
Dlaczego nie otrzymałem pożyczki, o którą wnioskowałem?
Czy mogę wnioskować o kolejną pożyczkę, jeśli nie spłaciłem jeszcze poprzedniej?
Czy muszę podpisać umowę?
Czy weryfikacja mojego konta jest bezpieczna?
Tak. Dane na etapie weryfikacji są przekazywane tylko jednorazowo, co oznacza, że Kontomatik nie daje instytucjom finansowym stałego dostępu do konta bankowego. Informacje o logowaniu nigdy nie są zapamiętywane, a sama komunikacja z aplikacją Kontomatik jest zabezpieczona odpowiednimi certyfikatami oraz szyfrowaniem danych. Taka metoda analizy poprawności danych podanych przez Wnioskodawcę jest zgodna z wymogami UE dotyczącymi ochrony danych osobowych.
Dlaczego we wniosku muszę podać swój numer telefonu?
Numer telefonu jest dla nas ważny, jako jeden z elementów procesów weryfikacji. Może okazać się niezbędny w razie potrzeby szybkiego kontaktu.
W przypadku wyboru wypłaty pieniędzy poprzez czek GIRO, gdzie nie wymagane jest posiadanie konta bankowego, a pieniądze odbierasz w urzędzie pocztowym, numer telefonu jest niezbędny, ponieważ wysyłany jest na niego kod umożliwiający odbiór gotówki.
Czy mogę wnioskować o pożyczkę nie mając konta bankowego?
Oczywiście. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom naszych Klientów udostępniamy do wyboru wypłatę pieniędzy czekiem GIRO. Wybierając tę metodę nie musisz posiadać konta bankowego. Po pozytywnym rozpatrzeniu wniosku i przyznaniu pożyczki zostanie wysłana wiadomość sms z kodem. Następnie musisz udać się do najbliższego urzędu pocztowego i po okazaniu dowodu osobistego oraz smsa z kodem odbierasz gotówkę. Pieniądze będą czekać do odbioru w ciągu 10 dni kalendarzowych.
Czy mogę skorzystać z konta bankowego innej osoby?
Dlaczego moje dane są przechowywane?
Czy mogę aplikować o pożyczkę, gdy mój wcześniejszy wniosek został odrzucony?
Czy jest możliwość wcześniejszej spłaty pożyczki?
Oczywiście. W przypadku wcześniejszej spłaty kwota jest pomniejszona o koszty (odsetki i część prowizji), które musiałbyś ponieść w przypadku spłat zgodnie z harmonogramem.
W jaki sposób mogę spłacić moją pożyczkę?
Na jakie konto muszę spłacić pożyczkę?
Co powinienem zrobić, jeżeli nie mogę spłacić pożyczki w wyznaczonym terminie?
Czy mogę spłacić pożyczkę przed terminem?
Co się stanie, jeżeli nie spłacę pożyczki na czas?
Gdzie mogę sprawdzić aktualny status mojej pożyczki?
W jaki sposób mogę skontaktować się z Działem Obsługi?
W jakich godzinach pracuje SuperGrosz?
Dział weryfikacji pracuje od poniedziałku do piątku 08:00-20:00, w soboty 09:00-17:00.
Biuro Obsługi Klienta pracuje od poniedziałku do piątku 09:00-17:00.
Jak mogę zmienić hasło do logowania?
Co zrobić, gdy zapomniałem hasła do logowania?
Czy mogę zmienić moje dane osobowe?
Jak mogę usunąć moje dane osobowe?
W jakich godzinach odbywa się księgowanie w bankach obsługiwanych przez DotPay?
W jakich godzinach odbywa się księgowanie w bankach obsługiwanych przez Autopay (dawniej Blue Media)?
Supergrosz oferuje różne opcje finansowania. Możesz otrzymać zarówno pożyczkę jak i kartę kredytową. Udzielenie finansowania jest uzależnione od pozytywnej oceny zdolności kredytowej wnioskodawcy.
*Warunkiem otrzymania upustu w wysokości maksymalnej możliwej, nawet do 100% prowizji dla pożyczki jest:
- wpłacenie wszystkich rat pożyczki poprzedzających ostatnią ratę w terminie zgodnie z harmonogramem
- brak opóźnienia w zapłacie którejkolwiek z rat o więcej niż 20 dni kalendarzowych
Udzielenie upustu będzie polegało na odpowiednim pomniejszeniu ostatniej raty całkowitej kwoty do zapłaty na zasadach określonych w umowie pożyczki.
W przypadku opóźnienia prowizja zostanie naliczona zgodnie z Cennikiem oraz Umową pożyczki.
Rzeczywista roczna stopa oprocentowania w przypadku spełnienia warunków promocji (RRSO): 36,17% dla całkowitej kwoty pożyczki 4 500 zł, czas obowiązywania umowy 42 miesięcy, spłata w 42 ratach miesięcznych po 177,52 zł każda rata, oprocentowanie zmienne 18.5% rocznie. Całkowity koszt pożyczki 2 956,11 zł, w tym: prowizja 0,00 zł, odsetki 2 956,11 zł. Całkowita kwota do zapłaty 7 456,11 zł (stan na dzień 26.03.2024).
Rzeczywista roczna stopa oprocentowania w przypadku niespełnienia warunków promocji (RRSO): 48,06% dla całkowitej kwoty pożyczki 4 500 zł, czas obowiązywania umowy 42 miesięcy, spłata w 41 ratach miesięcznych po 177,52 zł rata, rata 42. w kwocie 2 200,33 zł, oprocentowanie zmienne 18.5% rocznie. Całkowity koszt pożyczki 4 978,65 zł, w tym: prowizja 2 022,54 zł, odsetki 2 956,11 zł. Całkowita kwota do zapłaty 9 478,65 zł (stan na dzień 26.03.2024).
Rzeczywista roczna stopa oprocentowania (RRSO) wynosi 216% przy założeniu: że całkowita kwota limitu kredytowego wynosi 9 315 zł, całkowita kwota do zapłaty wynosi 10 691,24 zł, całkowity koszt kredytu wynosi 6 292,87 zł (w tym suma Opłat związanych z kartą kredytową 900 zł, opłata za obsługę Limitu kredytowego 1 479 zł, odsetki kapitałowe 1 477,87 zł, zmienne oprocentowanie 18,5 % w skali roku). Umowa zawarta na okres 12 miesięcy.
Przy obliczaniu Całkowitego Kosztu Kredytu, Całkowitej Kwoty do Zapłaty przez konsumenta oraz Rzeczywistej Rocznej Stopy Oprocentowania przyjęto założenia, że:
a. Limit Kredytowy zostaje wykorzystany w całości przez dokonanie jednej transakcji w dniu udostępnienia Klientowi Limitu Kredytowego,
b. data księgowania transakcji na Rachunku Karty Kredytowej jest zgodna z datą jej dokonania,
c. Klient dokonuje Spłat Minimalnych zgodnie z umową, a miesięczna spłata zadłużenia jest równa minimalnej kwocie do zapłaty wskazanej każdorazowo na Zestawieniu Operacji,
d. Kredytodawca przyznał klientowi zwolnienie z długu obejmujące maksymalnie kwotę „Opłat początkowych za Kartę Kredytową”
e. Kredytodawca stosuje niższą stawkę Opłaty za korzystanie z Limitu Kredytowego,
f. Spłata Minimalna następuje zawsze w terminie płatności (Dniu Spłaty),
g. ostateczna spłata zadłużenia dokonana jest ostatniego dnia okresu obowiązywania Umowy o Kartę Kredytową,
h. Umowa o Limit Kredytowy została zawarta na 12 miesięcy,
i. Stopa procentowa Kredytu i opłaty, których zmian nie można określić w momencie ustalania Rzeczywistej Rocznej Stopy Oprocentowania, nie ulegną zmianie przez cały okres obowiązywania Umowy.
Kredytodawcą i wydawcą karty kredytowej jest Aiqlabs Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Inflanckiej 11/27, 00-189 Warszawa zarejestrowany jest w Krajowym Rejestrze Sądowym prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem 0000551150 NIP: 5252607460 REGON: 360301004 Kapitał zakładowy w wysokości 1.100.000 zł.
Podmiotem uprawnionym, właściwym do rozstrzygania sporu wynikającego z Umowy pomiędzy Pożyczkobiorcą a Pożyczkodawcą jest Rzecznik Finansowy. Kontakt do Rzecznika Finansowego oraz szczegółowe informacje dotyczące postępowania dostępne są na stronie internetowej www.rf.gov.pl. W celu rozstrzygnięcia sporu pomiędzy Pożyczkodawcą a Pożyczkobiorcą istnieje także możliwość skorzystania z platformy internetowej ODR, dostępnej pod adresem:http://ec.europa.eu/odr, która ułatwia pozasądowe rozstrzyganie przez internet sporów między konsumentami i przedsiębiorcami.
Administratorem strony jest Infostom spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krzemionki 7, 20-314 Lublin wpisana do rejestru przedsiębiorców pod numerem KRS 0000433848 (RPK036508). Infostom sp. z o. o. współpracuje jako pośrednik kredytowy z kredytodawcami: Aiqlabs Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie i jest uprawniony do: przedstawiania ofert zawarcia umowy o kredyt konsumencki, przetwarzania danych, przekazywania dokumentów kredytowych, a w niektórych wypadkach do zawierania umów kredytu konsumenckiego, zgodnie z otrzymanym pełnomocnictwem oraz oferowania innych produktów. Stan na dzień 17.02.2021 r.